DON GIOVANNI
Förförda, förbannade, förenade...
Ditt lösenord är bytt
Dina biljetter är reserverade i fem minuter till.
Du har loggats ut på grund av inaktivitet. Logga in igen för att fortsätta. Tack!
DON GIOVANNI
Förförda, förbannade, förenade...
»I en postapokalyptisk värld finns ändå humorn kvar«
»Jeremy Carpenter ser ut som en slusk, men får ur sig de vackraste pianissimi när han sjunger«
»Nicole Cabells Donna Anna sjunger andra aktens sorgearia med krämigt fyllig sopranröst«
»Mårten Forslund ror hem det med en stor dos humor och en utmärkt ensemble av vana Mozartuttolkare«
»Ola Eliasson genomför en strålande katalogaria«
»Lettiske tenorfyndet Mihails Culpajevs (gör en) skimrande framställning av Don Ottavios kärlek«
»Dirigenten Nil Vendetti, en energisk smällkaramell, leder Hovkapellet med en yvig spelglädje«
Vem är Don Giovanni, mannen som vägrar känna skam och ånger? En charmig vivör, en fräck libertin, en tragisk narcissist – eller något ännu värre? I denna nya uppsättning är han en farlig kraft, en personifiering av allt det onda som finns i vår värld. För hur ser livet och världen ut om människor handlar helt utan att bry sig om konsekvenserna? Och vad händer när de som blir utnyttjade till slut får nog?
Don Giovanni tillhör operahistoriens allra största klassiker och kommer i ständigt nya versioner. Den här uppsättningens vision för Don Giovanni är en dystopisk framtid, en sönderslagen postapokalyptisk värld. Kanske ska huvudpersonen inte bara hamna i helvetet, kanske är det också därifrån han kommer?
Passa på att paxa plats! Don Giovanni ingår i abonnemangspaket där du säkrar dina platser till hela våren 2024!
LÄS MER OCH KÖP ABONNEMANG HÄR »
Kungliga Hovkapellet
Kungliga Operans kör
Vill du veta namnen på medverkande i produktionen, med ev. datum för alternerande artister?
Här kan du se ett utdrag ur föreställningsprogrammet »
Observera att programmet görs innan det första föreställningsdatumet och att eventuella ändringar därefter inte syns.
I vårt historiska repertoararkiv registreras uppgifter om Operans spelade föreställningar löpande, vanligtvis inom en vecka.