Här samlar vi all information du kan behöva när du ska besöka oss på Operan!
Öppettider
Biljettkassa
-
Föreställningsdag
Två tim. före
-
E-post
Kundtjänst
-
Mån, tis, tors
13.00-15.00
-
Telefon
08-791 44 00
-
E-post
Reception
-
Mån-fre
08.00-17.00
-
Helg
I samband med föreställning
-
Telefon
08-791 43 00
-
E-post
Restaurang Grodan
-
Mån-fre
11.30-21.00
-
Lör
12.00-21.00
-
Telefon
08-679 61 00
-
E-post
Vanliga frågor
-
Hur kommer jag i kontakt med biljettkassan?
Biljettkassan på Operan är öppen 2 timmar före föreställning på Stora scenen. Du kan också maila vår kundtjänst på [email protected] när som helst så återkommer de under kontorstid. Vi begränsade telefontider (telefon 08-791 44 00) måndagar till torsdagar kl. 13.00 till 15.00 (avvikelser förekommer). Du hittar också svar på många frågor i vårt kundforum Fråga Operan.
-
Jag är under 26 år och har köpt en rabatterad biljett. Hur kollar ni att det stämmer?
Du som köpt en biljett med villkor ska vara med beredd på att visa legitimation eller studentlegitimation vid insläpp till salong.
-
Kan min biljett ombokas eller avbokas om jag eller någon i mitt sällskap är sjuk?
Köpt biljett kan bytas till en annan föreställning under innevarande säsong. Byte sker i så fall i mån av plats senast 1 arbetsdag före föreställningsdagen. Bytet kan göras både via ditt konto på www.operan.se eller i biljettkassan/kundtjänst. Läs mer i våra Allmänna villkor.
Vanliga frågor
Hitta svaren hos Fråga Operan - vårt kundforum. Här samlar vi alla frågor och du kan ställa egna (om du inte hittar svaret). Forumet öppnas i ett nytt fönster.
Till kundforumet Fråga Operan